top of page

ג'קלין קנדי אונסיס (1929-1994)


ג'קי קנדי רעייתו של נשיא ארה"ב ה-35 ג'ון קנדי. המלכה הבלתי מעורערת של הבית הלבן. חייה, מילדותה ועד מותה דרמתיים וטרגיים ואלה הפכו אותה לאייקון תרבותי, היסטורי, אופנתי וקולנועי. כזה שעשרות מאמרים, הפקות אופנה וספרים שנכתבו בהשראתה.

ג'קי נולדה להורים עשירים, אך אביה איבד את כל הונו והוריה התגרשו. אך היא המשיכה בעידוד אימה לתחזק חיי יוקרה דרך מערכות יחסים אליהן בחרה להיכנס. למדה אומנות ורכיבה על סוסים ושלטה במספר שפות. למרות שנראתה מעודנת מאוד ואינטליגנטית מספרים שלא הייתה נחמדה כלל וכלל, היא לא היססה להשמיע את קולה ולהטביע את חותמה לא פעם במילים קשות ודבריה היו מרירים ומרושעים, התערבה בבחירות של בעלה את אנשי הממשל וסברה כי נשים מקומן בבית. הייתה טרודה כל העת במראה החיצוני שלה והקפידה על דיאטה חריפה.

הבית הלבן שהיה משכן קודר ומשמים עד שנכנסה אליו הפך למרכז תרבותי שייצג את ההיסטוריה האמריקנית והפך למוקד עלייה לרגל לאנשי תרבות מהמעלה הראשונה, שחקנים, ספורטאים ואורחים ידועי שם.

קנדי מעולם לא הייתה רק "האישה של". היא הייתה דמות נשית מורכבת, דרמטית, צבעונית וייחודית. וכך, גם שנים רבות לאחר מותה, בדיוק כפי שהייתה בחייה, היא ממשיכה להוות מקור השראה לנשים השואפות להשאיר חותם, והוכחה שלצד כל גבר מצליח צועדת אישה מצליחה וחזקה לא פחות.

כתב ידה גרנדיוזי ומקושט, אך שימו לב גם לאותיות הקטנות המסתתרות בין לבין, לאמור שהייתה חשובה לה התדמית והיא הפגינה אותה במלוא הדרה. עם זאת, חשה מתחת לפני השטח חוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך. היא הייתה שאפתנית, אינטליגנטית ואף בררנית ויהירה. היה קשה לה להתחבר לכל אחד והיה חשוב לה לקבל את מלוא תשומת הלב בכל מקום שהגיעה אליו. ניכרת בכתב סוג של אמורפיות, חולשה וחוסר יציבות.




203 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page